در ماه ژانویه 2024، یوتوب در حوزه استریم ویدیو به رکوردی جالب توجه دست یافت. این شرکت موفق شد برای دوازدهمین ماه متوالی، رتبه اول بیشترین تماشای ویدیو (8.6 درصد) را بهدست آورد. جایگاه دوم با 7.9 درصد متعلق به نتفلیکس بود.
به گزارش Techspot و به نقل از شرکت Nielson، یوتوب در رقابت با سرویسهای مشهور و قدرتمندی مثل نتفلیکس، آمازون پرایم ویدیو، Hulu و Disney پلاس توانست این موفقیت را کسب کند.
با توجه به دادههای آماری مربوط به ماه ژانویه گذشته، استریمینگ محبوبترین سرویس تماشای محتوا در ژانویه بود که 36 درصد از کل بازار تماشای ویدیو را تشکیل میداد. «تماشای تلویزیونهای خانگی» با 27.9 درصد در رتبه دوم و «پخش زنده» با 24.2 درصد در رتبه سوم بود. بخش «سایر» با 11.8 درصد که شامل منابع غیرقابل اندازهگیری مانند محتواهای روی دیسک و موارد مشابه میشود، در رتبه آخر قرار داشت.
ژانویه ماهی بیسابقه از نظر میزان تماشای تلویزیون به شمار میرفت. بخشی از این قضیه به دلیل آبوهوای سرد و مسابقات فوتبال آمریکایی (NFL) بود. تا تاریخ 13 ژانویه، مجموعاً 40.78 میلیارد دقیقه از برنامهها و فیلمهای مختلف استریم شده بود اما مسابقات فوتبال آمریکایی نیز 38.8 میلیارد دقیقه را به خود اختصاص دادند.
در ماه جاری میلادی (فوریه) هم مسابقات ورزشی مختلف و فصل جدید بسیاری از سریالها از راه میرسند. بنابراین احتمالاً در این ماه رشد آمار دور از انتظار نخواهد بود.
اتاق خبر سیلور شاپ
منبع: https://digiato.com/app/youtube-achieved-record-field-streaming