• سیلور شاپ
  • /
  • فناوری
  • /
  • چالش‌های مقداد آی‌تی در رسیدگی به تعهدات معوق: واکنش‌ها و وعده‌ها

چالش‌های مقداد آی‌تی در رسیدگی به تعهدات معوق: واکنش‌ها و وعده‌ها

چالش‌های مقداد آی‌تی در رسیدگی به تعهدات معوق: واکنش‌ها و وعده‌ها

فروشگاه آنلاین مقداد آی‌تی که از اوایل آبان‌ماه زمزمه‌هایی از نارضایتی مشتریانش در فضای مجازی شنیده می‌شد، در سومین بیانیه خود مدعی‌ست که به سفارش‌های معوق رسیدگی کرده و در بحث پیگیری آن‌ها در بحران پیش‌آمده متعهد بوده است. طبق پیگیری‌های سیلور شاپ، عملکرد این فروشگاه‌ آنلاین براساس ادعاهای خود در سومین بیانیه منتشر شده، مغایرت‌های بسیاری داشته و در اکثر مراحل پیگیری، شاکیان مقداد آی‌تی نه‌ تنها به نتیجه‌ای نرسیدند، بلکه هیچ بازگشت وجهی هم رخ نداده است.

در آبان‌ماه سال جاری، کاربرانی که از این فروشگاه خرید کرده بودند، بعد از مواجهه با تأخیر در دریافت سفارش‌های خود، با عدم پشتیبانی و پاسخگویی صریح این فروشگاه روبه‌رو شدند. در مراحل پیگیری‌های سیلور شاپ، بسیاری از افراد اظهار داشته‌اند که مدت‌هاست منتظر دریافت کالای موردنظرشان بوده و برای آن دسته از افرادی که کالایشان ارسال شده است، محصول مورد نظر با نواقص زیادی همراه بوده است. همچنین این افراد تأکید داشتند که با وجود تلاش‌های بسیار برای پیگیری، علاوه بر اینکه نتوانسته‌اند ارتباط موثری برقرار کنند، با رفتار ناپسندی از سوی پشتیبانی مواجه شده‌اند. همچنین، درخواست‌های کسانی که قصد بازپرداخت وجه خود را داشتند، به جواب «این مسئله زمان‌بر است و باید صبر کنید» محدود شده است.

مقداد آی‌تی با انتشار بیانیه‌ای، ضمن پذیرش مشکلات پیش‌آمده، اظهار داشت که در بهمن‌ماه تمام چالش‌های پیش‌آمده را رفع می‌کند. کمی بعد مقداد آی‌تی در دومین بیانیه از شروع فعالیت تیم پشتیبانی اختصاصی خود خبر داد و اعلام کرد که با هدف پیگیری بهتر سفارشات و بهبود فرآیند پاسخگویی، برای هر دسته از محصولات یک پشتیبان مجزا و اختصاصی در نظر گرفته است. طبق بررسی‌های سیلور شاپ، شاکیان مقداد آی‌تی علی‌رغم ادعای این شرکت در دومین بیانیه خود، موفق به پیگیری سفارش‌های معوق خود نشدند و درنهایت، به هیچ نتیجه‌ای نرسیدند.

بیانیه سوم مقداد آی تی در رابطه با رسیدگی به تعهداد معوق

در سومین بیانیه، مقداد آی‌تی مسئولیت کامل این بحران را پذیرفته و اقدامات انجام گرفته برای حل موضوع را توضیح داده است. متن بیانیه به شرح زیر است:

«گزارش عملکرد مقداد آی تی برای رسیدگی به تعهدات معوق در چهار ماه گذشته، به شرح زیر تقدیم می‌شود:
از ابتدای آبان‌ماه سال ۱۴۰۲ تا زمان نگارش این متن از مجموع کل سفارشات موفق، تنها در ۳۶۷۱ مورد نیاز به رسیدگی وجود داشت. در این بین ۳۰۷۱ مورد یا به عبارتی ۸۳.۶ درصد با ارسال کالا یا عودت وجه تعیین تکلیف شده‌اند. به‌طور دقیق می‌توان گفت ۲۵۹۳ مورد، ارسال کالا صورت گرفته است. همچنین ۴۷۸ مورد عودت وجه نیز انجام شده است. بنابراین، جمع سفارش‌های تعیین تکلیف شده تابه‌امروز، همان‌طور که گفته شد، ۳۰۷۱ مورد است.

از این آمار می‌توان چنین نتیجه گرفت که همچون تمام این ۱۸ سال ما در کنار شما و با همراهی شما توانستیم گامی مؤثر و موفق در مسیر رفع بحران برداریم. البته که همچنان با تسریع در فرآیند رسیدگی تا رفع کامل نارضایتی، در کنار شما هستیم. امروز اما می‌توانیم نوید بدهیم که با افزایش ظرفیت تأمین، پرقدرت‌تر از گذشته، فروش کالا و خدمات خود را آغاز کرده‌ایم.

ما در این مرحله از بلوغ مقداد آی‌تی، چنان فرآیند و شبکه‌ زیرساختی ایجاد کرده‌ایم که می‌توانیم ظرف مدت زمان ۳ روز کالای شما را برای هر نقطه از کشور عزیز و پهناور ایران، بسته‌بندی و آماده ارسال کنیم. همچنین تعهد ما به شماست که اگر چنانچه ظرف ۷۲ ساعت کاری پس از خرید، کالای شما آماده‌ ارسال نبود، با موافقت شما تمام مبلغ پرداختی به صورت کامل عودت می‌شود.»

واکنش شاکیان مقداد آی‌تی به سومین بیانیه منتشر شده

براساس پیگیری‌های سیلور شاپ، عملکردی که مال‌باختگان و شاکیان این فروشگاه اینترنتی در این مدت شاهد آن بودند با متن و اظهارات بیانیه منتشرشده مغایرت‌هایی دارد. توضیحات این افراد، بسیاری از موارد ذکرشده در این بیانیه را زیر سؤال می‌برد. همچنین اعتبار آمار و ارقام اعلام‌شده را کمرنگ می‌سازد.

«احسان کاشفی»، یکی از شاکیان مقداد آی‌تی، در این خصوص به سیلور شاپ توضیح داد: «من در تاریخ ۲۲ آذرماه خرید انجام دادم و بعد از گذشت چند روز متوجه شدم هیچ کالایی در کار نیست. این افراد تلفن خود را در حالتی گذاشته بودند که هر دفعه با صرف حدود یک ساعت زمان موفق می‌شدم با یکی از اپراتورهای پشتیبانی صحبت کنم. در این صحبت‌ها اظهار داشتند که سفارش من به دستم خواهد رسید اما هر دفعه به‌صورت بی‌ادبانه‌تر و گستاخ‌تری صحبت می‌کردند. درنهایت علاوه بر عدم دریافت پاسخی، هیچ مبلغی به حساب من واریز نشد.»

او در مورد ارسال یک‌سری کالاها از سوی مقداد آی‌تی به شاکیان به‌جای بازگشت وجه یا به‌عنوان کالای جایگزین توضیح داد: «برای یک‌سری کاربران زیان‌دیده اجناس به درد نخوری که هیچ ربطی به کالای سفارش داده شده نداشت ارسال کردند که منجر به ضرر مالی آن‌ها شد. الان هم بهانه جدیدشان این است که حساب‌ها مسدود شده و هیچ کاری از پیش نمی‌رود. به نظر می‌رسد این شرکت تنها به‌دنبال خرید زمان بیش‌تر است. چیزی که وجود دارد این است که نهایتاً شاید ۳۰ نفر به پولشان رسیده باشند که تازه آن‌هم به صورت اقساطی بوده است.»

«صادق کارشکی»، یکی از شاکیان مقداد آی‌تی، که اظهار داشته به مدت ۱۰ سال از این فروشگاه خرید مداوم داشته و از تمام طرق از آن شکایت کرده در گفت‌وگو با سیلور شاپ بیان کرد: «من به آدرس مقداد آی‌تی مراجعه کردم من رو داخل راه ندادن و پیشنهاد پیگیری رسمی و قضایی رو دادند و به من گفتند که مشکلی با آمدن به اینجا و ورود به داخل حل نمی‌شود و با شماره‌های درج‌شده تماس بگیرید. من در چت آنلاین سایت پیام گذاشتم ولی هر دفعه وعده یک هفته بعد را دادند اما تا امروز، هنوز هیچ وجهی واریز نشده است. نکته جالب این است که محصول خریداری‌شده از سمت من، همچنان در سایت موجود و قابل خرید است. اما موجودی ندارند که بفرستند و ارسال کنند. درگاه‌های پرداخت مجدد باز شده و امکان ثبت سفارش وجود دارد. اما الان ظاهراً درگاه پرداخت دوباره بسته شده است اما در ۴ روز گذشته، همچنان باز و فعال بود.»

«امیرمهدی توانا»، گیمر و استریمیر، درخصوص خرید ناموفق سیستم خود و مراحل پیگیری آن به سیلور شاپ گفت: «من در تاریخ 5 آذر سفارش خودم را ثبت کردم و 14 آذر بخاطر عدم موجودی، سفارش من از سمت خودشان لغو شد. در پاسخ به تمام تماس‌ها نیز چیزی جز دروغ شنیده نشد. تمام ادعاهای منتشرشده در بیانیه سوم مقداد آی‌تی تماماً دروغ است و این شرکت هیچ اقدامی برای تسویه حساب و بازگشت وجه نداشته است. خرید من به مبلغ ۲۸ میلیون تومان بود که در بازه زمانی ۳ ماهه هیچ پیگیری از جانب این فروشگاه صورت نگرفته است.»

خانم «ل.پ» نیز به سیلور شاپ گفت: «تاریخ سفارش من ۱۷ آذر ماه و تاریخ کنسلی آن نیز ۱۸ آذر ماه بوده. از آن تاریخ تاکنون مطلقاً هیچ پیگیری و اقدامی از سوی مقداد آی‌تی جهت بازگشت وجه به اینجانب صورت نگرفته است و حتی یکبار هم با بنده تماس نگرفته‌اند و در پاسخ به شکایات و پیگیری‌های متعدد بنده از طریق سایت کسب‌وکارهای اینترنتی پاسخ دادند که شماره شبای شما در راه بانک است.»

او در مورد مراجعه حضوری خود توضیح داد: «این عدم پیگیری تا جایی بود که بنده مجبور به گرفتن مرخصی و حضور در محل شرکت در دی‌ماه شدم و ۴ الی ۵ ساعت در سرمای زمستان در حیاط شرکت ایستادیم و چیزی جز دروغ و توهین از حراست شرکت و مدیران مربوطه شنیده نشد. بنابراین بنده به‌عنوان یک مالباخته به جرأت خدمت شما عرض می کنم که آمار ۸۳ درصدی عودت وجه و ارسال کالا مندرج در بیانیه مقداد آی‌تی کذب محض بوده و جهت گمراه‌کردن عموم و بازسازی وجهه تخریب‌شده ایشان صورت گرفته است.»

افزایش دائم قیمت ارز و به طبع آن محصولات دیجیتال و کلاهبرداری‌هایی همچون ماجرای کوروش کمپانی، فضای کسب‌وکارهای اینترنتی در ایران را در وضعیتی ملتهب قرار داده است. در چنین شرایطی انتظار می‌رود کسب‌وکارها درصورت بروز چنین مشکلاتی، درک بهتری از شرایط کاربرانشان داشته باشند و تلاش خود را به‌کار گیرند تا کمترین آسیب به آن‌ها وارد شود. در این میان پاسخگویی شفاف و همراه با احترام، حداقل موردی است که از شرکت‌ها انتظار می‌رود.

اتاق خبر سیلور شاپ

منبع: https://digiato.com/iran-technology-news/meghdadit-challenges-reactions-promises

.
محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.
About us spa bali | spa in seminyak | spa in bali.