«آدام موسری»، مدیر اینستاگرام، فاش کرد که دومین انتخاب تیم آنها برای نام اپلیکیشن تردز، اپیگرام (Epigram) بوده است. همچنین او افزود که این رسانه اجتماعی متنمحور ممکن بود تکستاگرام (Textagram) نامیده شود. متا تردز را که به نوعی اسپینآف اینستاگرام است، بهعنوان جایگزینی برای شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) ساخته است. درحالی که تعامل در تردز برپایه متن است، اما این پلتفرم از انواع محتواهای مختلف مانند عکس، فیلم و ضبط صدا نیز پشتیبانی میکند.
براساس گزارش Neowin، از میان نامهای احتمالی تردز که آدام موسری به آنها اشاره کرده، کاربران بیشتر تردز را میپسندند. به نظر کاربران در تردز، نامی مثل اپیگرام بیشتر برای یک مفهوم پزشکی مناسب است. شبکه اجتماعی تردز توسط تیم اینستاگرام ساخته شده و شما میتوانید از حساب اینستاگرام خود برای ایجاد پروفایل تردز استفاده کنید.
از میان نامهای احتمالی این شبکه اجتماعی، برخی کاربران نام تردز را بیشتر از باقی نامزدها دوست داشتهاند. به عقیده این کاربران اگر نام این شبکه اجتماعی به «گرام» ختم میشد، هویت مستقلی پیدا نمیکرد. یکی از کاربران میگوید اگرچه متا تردز را متصل به اینستاگرام معرفی کرده، اما نام آن باعث شده است تا زیر چتر اینستاگرام قرار نگیرد و مثل یک اپلیکیشن مجزا بهنظر برسد.
اگرچه این دو پلتفرم وجه اشتراکهایی دارند، متا در تلاش است تا تفاوتهایی هم بین آنها ایجاد کند. بهعنوان مثال، سازوکار هشتگگذاری در تردز همانند اینستاگرام نیست و شما فقط میتوانید یک برچسب در هر پست اضافه کنید؛ بااینحال این برچسب میتواند شامل چند کلمه باشد. همچنین در تردز که رقیب ایکس محسوب میشود، شما نمیتوانید برای کسی پیام شخصی بفرستید و تاکنون متا نیز برنامهای برای اضافهکردن این ویژگی اعلام نکرده است.
بهطورکلی، نامگذاری یک محصول یا سرویس میتواند چالشهایی در پی داشته باشد. توسعهدهندگان اغلب مجبورند در انتخاب نامها محتاط باشند و گاه چندین نام را بررسی میکنند. بهعنوان مثال، «لری پیج» و «سرگئی برین»، بنیانگذاران گوگل، ابتدا نام Backrub را برای موتور جستجوی خود برگزیده بودند، اما در نهایت نام گوگل ماندگار شد.
اتاق خبر سیلور شاپ
منبع: https://digiato.com/app/treads-could-be-called-epigram-or-textagram