رسانه‌ها باید از سازندگان هوش مصنوعی شکایت کنند

رسانه‌ها باید از سازندگان هوش مصنوعی شکایت کنند

«بری دیلر»، رئیس و مدیرعامل شرکت آی‌ای‌سی درباره محبوبیت فناوری هوش مصنوعی مولد مانند ChatGPT هشدار داد و به ناشران گفت که برای جلوگیری از استفاده از محتوای خود توسط چنین ابزارهایی باید از آن‌ها شکایت کرد.

رئیس IAC، شرکت اینترنتی مالک دات‌دش (Dotdash)، اخیراً در جریان یک نشست رسانه‌ای به «بن اسمیت»، بنیانگذار نشریه Semafor گفت که ظهور ابزارهای مولد هوش مصنوعی برای استفاده انبوه، پیداش اینترنت در دهه 1990 را تداعی می‌کند.

تلاش برای شکایت از سازندگان هوش مصنوعی مولد

دیلر به اسمیت گفت:

«میزان خرابی‌هایی که در ابتدا و زمانی که اینترنت به عنوان رسانه آزاد معرفی شد، بسیار زیاد بود. و من فکر می‌کنم که در دنیای امروزه تا زمانی که ناشران نگویند «نمی‌توان از محتوای ما استفاده کرد» نیز به‌طور بالقوه موضوعی مشابه را داریم.»

او سپس با بیان این موضوع که «شرکت‌ها کاملاً می‌توانند طبق قانون کپی رایت شکایت کنند» از رسانه‌ها و شرکت‌های انتشاراتی خواست تا کاملاً قضایی رفتار کنند و اطمینان داشته باشند که برای استفاده از کارشان دستمزد دریافت می‌کنند.

اداره کپی رایت ایالات متحده در وب سایت خود بیان می‌کند که قانون کپی رایت فدرال به سازندگان دارای آثاری که حق چاپ ثبت شده دارند، اجازه می‌دهد تا ادعاهای قانونی خود را در دادگاه مطرح کنند و خسارت‌هایی را دریافت کنند که می‌تواند از چند صد دلار تا حداکثر 150 هزار دلار متغیر باشد.

شرکت IAC

«فرانک گراتانا»، یکی از شرکای حقوقی شرکت Mintz که به مشتریان در مورد مسائل مربوط به مالکیت معنوی مشاوره می‌دهد، گفت: «با پیشرفت استفاده از فناوری هوش مصنوعی، دادگاه‌ها نحوه اعمال قوانین کپی رایت را بررسی خواهند کرد». گراتانا در ادامه به اینسایدر گفت:

«روشی که هوش مصنوعی مولد کار می‌کند به این صورت است که سیستم‌های آن محتوا را از اینترنت جمع‌آوری می‌کند و آن را از طریق مدلی اجرا می‌کند که باعث می‌شود بتواند محتوای جدیدی تولید کند.»

اتاق خبر سیلور شاپ

منبع: https://digiato.com/article/2023/04/14/barry-diller-media-companies-should-sue-ai-makers-using-content

.
محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.