«زهرا روشن»، مدیر عامل ایواسا، با بیان اینکه این استارتاپ حوزه سلامت توانسته است در راند اول جذب سرمایه، از دیجینکست و هلثیو بهصورت همسرمایهگذار جذب سرمایه کند، اعلام کرد که سرمایه جذبشده در این راند را در راستای توسعه منابع انسانی، توسعه فنی محصول و بازاریابی سرمایهگذاری خواهند کرد.
به گزارش سیلور شاپ، استارتاپ ایواسا پلتفرم مبتنی بر هوش مصنوعی و پردازش تصویر است که با ویدئوی ۳۰ ثانیهای از چهره افراد، علائم حیاتی مثل ضربان قلب، نرخ تنفس و سطح اکسیژن خون را اندازهگیری میکند. این فعالیت از طریق دیپلرنینگ (یادگیری عمیق) و ایمیج پروسسینگ (پردازش تصویر) انجام میشود. آنها میخواهند میخواهیم از طریق SDK (کیت توسعه نرمافزار) با تلهمدیسنها و سایر فعالان حوزه سلامت دیجیتال مرتبط و ادغام شوند.
این استارتاپ که از شهریورماه 1400 با 4 نفر در کمپ استارتاپی دیجینکست فعالیت خود را آغاز کرده است، درحالحاضر با بیش از 10 نفر کار خود را ادامه میدهد. ایواسا در مسیر رشد و توسعه خود توانسته است در راند اول جذب سرمایه، از مجموعه دیجینکست و هلثیو بهصورت همسرمایهگذاری جذب سرمایه کند.
مدیرعامل ایواسا با اشاره به اهداف بلندمدت این استارتاپ، یعنی هوشمند و دسترسپذیر کردن امکانات پایش سلامت برای جامعه، گفت: «هدف ما کمک به ایجاد فرهنگ پزشکی پیشگیری در برنامه توسعهای است. ایواسا قصد دارد اندازهگیری سطح استرس و فشار خون را به سرویس خود اضافه کرده و با جمعآوری پروندههای پزشکی، اختلالهای قلبی را ارزیابی کند.»
روشن با تأکید بر اینکه حجم بازار سلامت دیجیتال ایران 1860 میلیارد تومان است، گفت: «مشاوره آنلاین و تجهیزات و سامانه هوشمند بیمارستان 45 درصد این بازار را تشکیل میدهند.»
مدیرعامل ایواسا در بخش دیگری از توضیحات خود با اشاره به امکان همکاری استارتاپ ایواسا با مجموعههای مختلف حوزه سلامت، گفت: «ما امکان همکاری با مشاورههای آنلاین پزشکی، آزمایشگاههای آنلاین، شرکتهای بیمه، کلینیکها و بیمارستانها را داریم.»
او با تأکید بر اینکه ایواسا بهدنبال تبدیلشدن به یکی از بازیگران اصلی بازار سلامت دیجیتال است، گفت: «امیدواریم با سرمایه جذبشده از دیجینکست و هلثیو بتوانیم بخش مهمی از این مسیر را با ایواسا طی کنیم.»
روشن با توضیح درباره روند و مسیر استفاده از سرمایه جذبشده در این راند از جذب سرمایه ایواسا گفت: «ما سرمایه جذبشده در این راند را در راستای توسعه منابع انسانی، توسعه فنی محصول و بازاریابی سرمایهگذاری خواهیم کرد.»
اتاق خبر سیلور شاپ
منبع: https://digiato.com/article/2023/04/30/investment-digital-health-development