AMD به تازگی کدهای مربوط به فناوری FSR 3 را به صورت عمومی منتشر و در اختیار سازندگان بازیها قرار داده تا پشتیبانی از FSR 3 را به گیمهای بیشتری اضافه کنند. اما برخی از توسعه دهندگان موفق شدند با انتشار مادهایی فناوری FSR 3 را در بازیهای مختلف جایگزین DLSS 3 نمایند. جزئیات بیشتر را در شهر سخت افزار بخوانید.
اگر بازی محبوبتان فقط از فناوری DLSS 3 پشتیبانی میکند دیگر جای نگرانی نیست. AMD با انتشار کدهای فناوری FSR 3 این امکان را برای توسعهدهندگان فراهم کرده تا با انتشار مادهایی، فناوری FSR 3 را جایگزین DLSS 3 کنند.
یکی از کاربران با نام Nukem9 در GitHub یک مود برای FSR 3 منتشر کرده که میتواند جایگزین فایلهای DLSS موجود در یک بازی شده و عملاً FSR 3 را به بازیهای DLSS 3 بیاورد. در همین رابطه بازیهای Cyberpunk 2077 و The Last of Us Part I را داریم که مادهای FSR 3 برای آنها منتشر شده است.
در حال حاضر نسبت بازیهای DLSS خیلی بیشتر از FSR بوده و این اقدام هوشمندانه AMD موجب شده تا بازیهای بیشتری به صورت غیر رسمی از فناوری FSR 3 پشتیبانی کنند. با توجه به اینکه FSR 3 بر خلاف DLSS 3 با کارتهای گرافیک بیشتری سازگار است، انتظار میرود در آینده تعداد بازیهای FSR 3 افزایش قابل توجهی پیدا کند.
تنها یک روز پس از اینکه AMD فناوری FidelityFX Super Resolution 3.0 خود را به عنوان یک تکنولوژی منبع باز منتشر کرد، استودیوی بازی سازی RGG اعلام کرد که اکنون میتوان از این فناوری در یک بازیLike a Dragon Gaiden: The Man Who Erased His Name استفاده کرد.
تا چندی پیش بسیاری از توسعه دهندگان بازی منتظر بروزرسانی FSR 3.0.3 بودند و استودیوهای بازی کوچکتر پیشبینی میکردند FSR3 منبع باز شود، که سرانجام همین اتفاق افتاد. کسانی که قبلاً FSR2 را در بازیهای خود ادغام کردهاند، نباید با فناوری FSR3 نیز به مشکلی برخورد کنند.